mosthaunted

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Jag såg min döda svärmor....

Av Spirit - 23 februari 2012 21:57

För snart två år sedan var jag hemma hos min särbo. Vi bor många mil ifrån varandra och har träffats nu på medelålderns höst. Vi har känt varandra nu i sex år.En kväll när jag var hemma hos honom så hade vi gått och lagt oss, Jag löste korsord o han hjälpte mig, men han blev ganska trött o sa godnatt. Efter en stund så släckte jag. Jag frågade om jag fick hålla honom i handen, så låg vi där o höll handen, han hade inte hunnit somna ännu.

Plötsligt i tanken dyker det upp en bild.

Jag ser en äldre dam som står framför en skänk och har en dammtrasa i handen, hon dammar några silversaker och samtidigt tittar leende mot mig. Hon hade grått lite vågigt hår, en mönstrad klänning och ett förkläde till det.

Rummet hon stod i var typiskt ett vardagsrum, lite femtiotalstil. Jag säger till min särbo vad jag ser. Jag talar även om att det är så konstigt för det är precis som att det växer någon slags växt i rummet längs väggarna. Jag beskriver i detalj vad jag ser.

Han säger att det låter som min mamma. Jag har aldrig träffat hans mamma eller pappa de är borta sedan många år tillbaka, ej heller har jag varit i hans barndomshem, det är sålt sedan länge och är ombyggt har jag fått veta. Jag har ej sett ett kort som visar hans mamma äldre ,utan då bara när hon var ung och min särbo liten.


Jag beskriver hur rummet är möblerat och vilka typ möbler som finns. Min särbo säger inte mer utan somnar. Nästa dag hör jag hur han befinner sig på övervåningen, det bökas i några garderober, ner kommer han för trappen med ett stort fotoalbum .


Han slår upp en sida och visar en stort svartvitt foto på sin äldre syster där hon står konfirmationsklädd i det rum jag beskrivit. Ut med väggarna längs taket slingrar det sig en grön Guldranka som klär hela rummet runt om. 

Jag blev mållös, det var ju detta jag såg i går kväll. Han berättade för mig att han glömt bort att de hade en sådan slingerväxt i vardagsrummet. Ja jag var stum och han med. Alla möbler stämde på pricken till och med gardinerna.


Efter några dagar ringde jag min väninna som är medium och frågade henne varförjag hade sett detta och varför.

Då förklarade hon för mig att min särbos mamma säkerligen valde att visa sig på det här viset, bara för att inte skrämma dig om hon hade manifisterat sig i sovrummet. Hon ville bara tala om att hon accepterade dig och tycker om dig. För att du o din särbo skulle förstå att det var just hon så visade hon sig stående i det rum som hennes son skulle känna igen.

Så på det viset fick´jag en hälsning från min döda svärmor, och det kändes så skönt, tryggtoch bra att veta att hon finns runt oss och tycker om det hon ser.



                                      





Spirit   

 
 
Susanna

Susanna

23 februari 2012 22:58

Har frågestund på min blogg, kika gärna in och ställ en fråga eller två :)

http://ssusannaolssonn.bloggplatsen.se

 
http://vindvittra.wordpress.com

http://vindvittra.wordpress.com

3 mars 2012 07:38

Ja visst är det häfftigt!! Jag har också liknande upplevelser.
En bekräftelse på att livet går vidare. En helhet och mening.
Men ni fick inget meddelande svärmor ville inte förmedla något budskap utan bara visa att hon är med er
Kristina

http://Kristina

 
Tarja

Tarja

4 mars 2012 19:03

Fy vad läskigt, men ändå inte. Jag hade en likande upplevelse efter min lillebrors begravning för två år sedan. Jag drömde att jag var på hans begravning men denna gången stod han framme vid sin kista. Han berättade att han hade det bra men att han hade glömt bort sin systrar när han gick vidare, det var våran pappa som hade visat honom till hem till alla oss. Och de var så stolta över oss... Han fick en chans att säga hejdå till oss alla men det enda jag kunde göra var att förklara för honom hur arg jag var på honom. Men jag tror att det var hans sätt att säga hejdå till mig iaf, för fy sjuttsingen vad jag grät när jag vaknade, min kudde var oxå jätteblöt. Tror du att det var hans sätt att säga hej då?

http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Spirit - 18 mars 2012 00:24

  Det allra färskaste avsnitt ni kan få.. 10 timmar gammalt i USA..varsågoda. Har varit iväg ett tag till nu, har fått andra uppgifter på mitt arbete så jag har fullt upp. Men nu börjar det lägga sig lite och jag kan spendera en viss tid här. ...

Av Spirit - 24 februari 2012 10:08

Börjar med att bege sig ut i skogarna och hitta Bigfoot.   Själv är jag som jag tidigare skrivit väldigt tvesam om denna individ eller vad man nu ska kalla det för existerar. Men för er som vill bli roade en stund publicerar jag här ett nytt av...

Av Spirit - 23 februari 2012 19:27

  Spirit     //S

Av Spirit - 23 februari 2012 16:25

Försöker idag gottgöra er som följer min blogg slaviskt med ett av de bästa avsnitt jag set av : My own ghoststory.   Inte textad, men lätt att förstå ändå. Är det några problem så hör av er så förklarar jag.   Önskar er en härlig stund framf...

Av Spirit - 23 februari 2012 15:53


och varför finns det spöken. Jag fick en intressant fråga nyss ställd till mig. För det första är det en missuppfattning att just spöken skulle visa sig vid kyrkogårdar. Det finns gamla sägner om hur de döda firar ex julotta långt innan de första b...

Alla har en skyddsängel.

 

BLOGGEN

Presentation


Alla har vi väl undrat vad som händer oss när vi går över till andra sidan. Här får du inte svaret, men Du kan ta ställning själv, vad just Du tror på.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Har du gjort Anden i glaset någon gång?
 Ja
 Nej
 Tror inte på sådant.
 Nej, fy vågar inte
 Vadå Anden i glaset?

Translate

Senaste inläggen

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards