mosthaunted

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Spirit - 4 februari 2012 23:38

Nu är snart denna dagen till ända och jag hoppas alla fina läsare har haft en fin lördag, men ack så kall i hela landet.

Då är det skönt att krypa upp i soffan o kika på något bra på tv eller dvd eller datorn.


I morgon kommer jag att berätta för er som vill läsa hur en storseans  går till, och frågan kommer att bli hur många av er som vet över huvud taget vad en seans är ?  En del tror ju att det är som "Anden i glaset" om den leken som jag vill kalla det för, kommer jag även att skriva om, hur faktiskt farligt och otrevligt det kan bli om man håller på med att utnmana andra sidan. De där över är inte farliga , men ungdomar och kanske barn kan ta skada psykiskt ..ja nog om det . Men först i morgon kommer det att handla om seanser. Ni får gärna skriva en rad och redan nu ställa frågor om ni vill, eller berätta om ni har varit på en seans och hur ni tyckte det var och hur ni upplevde det.



Själv ska jag och min dotter se ett avsnitt av "Andar ,finns dom" som börjar nu 00.30 på Tv 4 fakta.


                                                   


Önskar er en god natts sömn och blåser positiva tankar och ljusa drömmar till er, så ses vi i morgon.



Sleep tight  // Spirit   

Av Spirit - 4 februari 2012 18:02

De tre sista avsnitten. 










Spirit   

Av Spirit - 4 februari 2012 13:59

När kag var  liten 11-12 år så var min syster och jag ute en kväll och gick.

Det var tidigt på våren och jag  tror vi hade påsklov.


Våra föräldrar hade lagt sig för natten och vi var de enda som var vakna.

Vi kokade oss något varmt att dricka och gick upp på min systers rum och satte oss på hennes säng och pratade en stund.

Då hör vi plötsligt ett ljud, det lät som det var många bilar som tutade på en och samma gång, efter några sekunder lät det istället som om det var barn som skrek. Vi tittade på varandra, tittade ut genom fönstret, kikade upp mot vägen, vi bodde i en dal och hade en trafikerad väg som gick tre hundra meter ovanför oss. Inga bilar syntes till och inga barn. Sedan när vi fortsatt lyssna så hörde vi att det var en kvinna som sjöng, liksom opera. Vi sprang ned till bottenvåningen o kikade in till mamma o pappa som sov gott, ingen radio var på ingen Tv. 

Detta ljud varade bara kanske en halv minut högst, men många tankar for genom våra hjärnor.


Nästa morgon vid frukostbordet berättade vi detta för mamma . En tid efteråt stod det i vår lokal tidning en minnesannons om en kvinna som avlidit som boddei Stockholm men mamma visste att för länge sedan så bodde kvinnan med sin familj just i vårt hus.  I minnes memorian stod att hon var en uppskattad operasångerska.Dödsfallet hade daterats till just det datumet vi hade hört den som sjöng.


Följande sommar så knackade det på vår dörr, en man stod utanför, med långt grått hår, han frågade om han fick kliva på och sa att han hade bott i huset när han var liten och var nu på sommarbesök på orten för att se gamla platser.

Det framkom då att han var son till denna kvinna. Mamma talade om för honom över en kopp kaffe vad vi barn hade upplevt tidigare på året och då hör och häpna så sa han att just i det rummet som min syster hade som sovrum ,där stod hans mammas flygel och hon satt där ofta och sjöng, hon framförde flera konserter i kyrkan som låg 1 km från oss. Och hon stängde alltid in sig och övade på sina arior i rummet.


Han lika väl som mamma tyckte att det var märkligt att vi hade haft en sådan upplevelse just det dygnet då hans mor gått över till andra sidan. Kanske hon hälsade på en sista gång ? Hon trivdes mycket bra i det huset där vi bodde. 



Ja detta var bara en av alla de upplevelser vi hade som små och unga som jag ville delge er.



                                            





Spirit     



Av Spirit - 4 februari 2012 12:07

Fy så kallt det är mina vänner. Om ni haren myslördag idag så tänkte jag bjuda på ett avsnitt ur Det okända som ni kan mysa framför..

Men glöm inte, ha alltid ert kritiska öga med er när ni tittar på sådana här program, ni väljer själva vad ni vill tro på !

Jag har delat upp visningarna, ni får de tre första delarna här, och de tre återstående kommer jag att publicera lite senare i dag.










Spirit   

Av Spirit - 4 februari 2012 10:37

Sovit mycket bra i natt utan några aktiviteter här hemma. Allt var i sin ordning när jag vaknade.

Ett tag under natten trodde jag att jag hade fått lite besök men det var baraTv,n som hade stått på i flera timmar, så när den svalnar så knäpper det ljudligt i den.

Skriver det här för att påvisa att om man nu tror på andar så behöver inte varje lilla mnsta ljud vara ljudet av spöken. 

För det mesta så finns det en helt naturlig förklaring.


Så om du tror  att det försigår något konstigt hemma hos dig, så undersök saken först innan du ska börja över huvud taget tänka på spöken, det både lugnar och ger dig en känsla av makt att du faktiskt kan hjälpa dig själv.


                                                     




//Spirit   

Tidigare månad - Senare månad

Alla har en skyddsängel.

 

BLOGGEN

Presentation


Alla har vi väl undrat vad som händer oss när vi går över till andra sidan. Här får du inte svaret, men Du kan ta ställning själv, vad just Du tror på.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Har du gjort Anden i glaset någon gång?
 Ja
 Nej
 Tror inte på sådant.
 Nej, fy vågar inte
 Vadå Anden i glaset?

Translate

Senaste inläggen

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards