mosthaunted

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Spirit - 2 februari 2012 23:21

Vad är meningen?

är det att vi ska bli något väldigt stort, bli känd, ha ett välbetalt arbete,fortplanta oss, göra nya upptäckter som eftervärlden kan ha nytta av. Är meningen med livet här på jorden att vi just kanske bara ska leva?

Att vi har fått det här livet som en gåva som vi ska förvalta ?

Har vi evigt liv? Fortsätter vi på något vis efter livet här på jorden?


Dessa existensiella frågor är lika många som vi är invånare på jorden.

Vi kommer kanske aldrig få ett svar och det är nog inte meningen heller.


Så här djup blev jag nu efter att ha sett en mycket sevärd film på Tv som heter: Allt för min syster.

Tårarna har inte torkat ännu på min kind, och det rinner från näsan.


När någon drabbas av en svår sorg under livet så kommer dessa frågor helt automatiskt upp i våra tankar vi letar febrilt efter ett svar, vi greppar varje halmstrå för att kunna lösa sjukdomens gåta och gör exempelvis vår kära frisk. Vi kan inte nog förklara vår önskan, vår bön om att hon/han ska tillfriskna, för döden vill vi inte möta. 

När någon ska gå över, så kommer automatiskt tankarna upp om vår egna död, vi påminns helt abrupt om att livet inte varar för evigt, däri kanske föklaringen ligger att vi har så svårt många av oss att ens nämna ordet död.

Vi vill inte bli som sagt ihågkomna om att vårt liv är  tidsbegränsat.


Vad finns det då för mening med att vi ska ha en familj här på jorden? Att vi ska ha ett par föräldrar som vi älskar, syskon som vi håller av.. Vi själva blir en dag föräldrar, och vi uppfostrar våra avkommor till lydiga samhällsmedborgare och goda medmänniskor, vad finns det då för mening med döden ,att vi en dag ska skiljas från de vi älskar.

Varför är det så bestämt ?

Männisor är det sägs det.. de mest intelligenta däggdjuren på jorden, vi har en hög kognetiv förmåga och vi utvecklas emotionellt. Vi kan uttrycka oss, vi kan känna vrede och kärlek.

 


Det är där som Jag tänker att där har vi hela fundadementet att just livet efter döde existerar.

Varför skulle nu Gud om han finns ordna det så, att vi får känna kärlek , ge kärlek,att vi just får känna sorg och saknad, varför har en högre makt  gjort oss till just människor, för att sedan en dag bara slita oss isär och göra så att vi aldrig kommer att träffas mer. Det är väl den mest   djävulska gärning  man kan tänka sig, ge några livet , ge dem möjligheten att känna kärlek och ge kärlek.Sedan ska man bara DÖ.  


Min tro bygger på att livet fortsätter, att vi efter döden kan ha möjlighet att komma tillbaka, att vi en dag ska kunna ses igen,den tron och förhoppningen är lika stark i mig som kärleken jag känner för mina barn.


Tack alla ni som läst mina inlägg idag, den första dagen med denna blogg som ännu är lindad i sin vagga. Jag hoppas att många kommer att ha glädje av min blogg och mina inlägg.jag vet i alla fall att jag kommer att få mycket glädje av mina läsare och vertskapen om att några vill läsa och titta på det som jag publicerar räcker gott.



                                            







              Spirit     









Av Spirit - 2 februari 2012 19:15

är häftigt, det tycker jag.

med besök menar jag energier, andar och väsen från nära och kära som gått över.

En förnimmelse en doft, en känsla.Jag kanske får gåshud över min kropp, precis som du vet när man gnider en ballong mot håret och sedan drar den längs armen.

Det sprakar o spritter och gnistrar.

Energi, elektricitet och ektoplasma ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Ektoplasma_(cellbiologi) ) 


Jag har kännt förnmmelse många gånger.

Uppvuxen i ett stort hus som var 300 år gammalt med 21 rum

Det var mycket aktiviteter där ska jag tala om. Vi hörde steg, möbler som skrapade mot golven, saker försvann, ljusfenomen och en massa annat oförklarligt.

Däri ligger nog förklaringen att jag aldrig har varit rädd för just spöken och sådant.

Tycker mest det är fantastiskt. 



Ordet övernaturligt kan jag inte riktigt förika mig med, detta är kanske det mest naturliga som finns.

Program som ni kanske ser på svensk Tv att ex andar kan vara onda. 

Snälla ni tro nte på det, var inte rädda.


      


Vi kommer som kärlek o ljus till denna värld och återgår till det samma.

Tänk dig ett litet nyfött barn, kan du se något ont i denna lilla varelse? 

Nej, så är det även med de som har gått över, de är åter bara goda energier, meeeen, ett stort men.

De kan spela oss ett spratt då som då, gömma saker för oss , dra i kattens svans, blåsa på en ljuslåga, men allt det där bara för att de vill visa att de finns här runt omkring oss.


 


Så i kväll när du lägger dig, skänk en tanke till den eller de som gott bort som du stod/står nära, sänd en tanke till dom, be dom om hjälp, och du ska  se ,på ett eller annat sätt kommer de att hjälpa eller visa på något vis att de hört dig.

De finns där just för dig och varje dag hjälper dig igenom saker oc h fast du nte förstår det eller ser det, och allt det där bara för att de är goda och vill dig o de dina all kärlek och omtanke



Spirit           






Av Spirit - 2 februari 2012 15:32

Många har väl redan sett på svensk television programmet Ghost Hunters.

Ett gäng som utreder paranormala aktiviteter. De tar egentligen reda på om det kan ligga något bakom de fenomen som människor säger sig  ha upplevt, ibland under generationer på olika ställen runt om i USA.

Det kan röra sig om Hotell som i detta avnsitt, eller ödelagda fängelser, sjukhus ect. De gör också utredningar hemma hos familjer i deras bostäder.


Detta avnitt och denna säsong har ännu inte kommit till Sverige men jag vill i alla fall bjuda er på ett nytt avnitt här.

Detta är seriösa killar som jag inte tror fejkar. Serien har blivit mycket populär världen över och sänds i många länder.

En variation av Ghost Hunters finns också och det är Ghost International. De har till och med varit här i Sverige och utrett Borgavattnets Prästgård som sägs vara det mest hemsökta huset i Sverige.

Tyvärr mina vänner så är detta avsnitt inte textat, men håll till godo i alla fall, och undrar ni över något så hör av er...


Önskar er 45 spännande minuter.




 Spirit    

Av Spirit - 2 februari 2012 13:50

så vi startar väl på en gång med ett avsnitt som faktiskt är textat på svenska.

Programmet heter Haunting Evidence.

Medium (de som har direktlänk via syn, förnimmelse, lukt och känsel med energier fr avlidna människor)

försöker här hjälpa polisen att lösa ett mord som begicks på en ung flicka i USA.


http://youtu.be/HqktOB7ZJHc



Spirit   

Av Spirit - 2 februari 2012 13:33

Detta är premiären för denna nya blogg som kommer att handla om oförklarliga upplevelser.

Vad som händer eller vad vi tror händer efter  det att vi har dött.

Hela människan är komplex och dessutom består vi av energier.


Vi omges dagligen av olika energier, vi är är själva energier och när vi en dag går över till andra sidan lösgörs dessa energier, och på så sett utan vår fysiska kropp kan vi göra avtryck på olika vis.


Jag ska undvika gå in på en del djupare detaljer det blir bara krångligt för er.


Men alla har vi väl någon gång tyckt om att höra en spännande spökhistoria, höra någon berätta vad de just upplevt som de inte kan förklara.

Ja, detta kommer denna blogg att handla om.Den är  ännu så ny så den får själv utveckla sig och vi får se vart det bär hän.

Ni, mina läsare kommer att få spela en stor betydelsefull roll här, för med era inskickade upplevelser som ni själva upplevt eller någon i er närhet, eller bara hört på omvägar kommer här mer än gärna att att presenteras.



De inlägg som kommer att vara som en röd tråd här är program från utlandet som gått på olika TV-kanaler. De har ingen  svensk textning, kanske en och annan ,men de flesta är på engelska, men nu är ni ju så duktiga på att förstå så jag hoppas ni hänger med, är det något ni inte förstår så hör av er.


Har ni ytterligare några frågor så finns ju frågerutan här. Så vässa fingrarna era och sätt igång och fråga.



Spirit     

Tidigare månad - Senare månad

Alla har en skyddsängel.

 

BLOGGEN

Presentation


Alla har vi väl undrat vad som händer oss när vi går över till andra sidan. Här får du inte svaret, men Du kan ta ställning själv, vad just Du tror på.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Har du gjort Anden i glaset någon gång?
 Ja
 Nej
 Tror inte på sådant.
 Nej, fy vågar inte
 Vadå Anden i glaset?

Translate

Senaste inläggen

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards