mosthaunted

Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Att få besök...

Av Spirit - 2 februari 2012 19:15

är häftigt, det tycker jag.

med besök menar jag energier, andar och väsen från nära och kära som gått över.

En förnimmelse en doft, en känsla.Jag kanske får gåshud över min kropp, precis som du vet när man gnider en ballong mot håret och sedan drar den längs armen.

Det sprakar o spritter och gnistrar.

Energi, elektricitet och ektoplasma ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Ektoplasma_(cellbiologi) ) 


Jag har kännt förnmmelse många gånger.

Uppvuxen i ett stort hus som var 300 år gammalt med 21 rum

Det var mycket aktiviteter där ska jag tala om. Vi hörde steg, möbler som skrapade mot golven, saker försvann, ljusfenomen och en massa annat oförklarligt.

Däri ligger nog förklaringen att jag aldrig har varit rädd för just spöken och sådant.

Tycker mest det är fantastiskt. 



Ordet övernaturligt kan jag inte riktigt förika mig med, detta är kanske det mest naturliga som finns.

Program som ni kanske ser på svensk Tv att ex andar kan vara onda. 

Snälla ni tro nte på det, var inte rädda.


      


Vi kommer som kärlek o ljus till denna värld och återgår till det samma.

Tänk dig ett litet nyfött barn, kan du se något ont i denna lilla varelse? 

Nej, så är det även med de som har gått över, de är åter bara goda energier, meeeen, ett stort men.

De kan spela oss ett spratt då som då, gömma saker för oss , dra i kattens svans, blåsa på en ljuslåga, men allt det där bara för att de vill visa att de finns här runt omkring oss.


 


Så i kväll när du lägger dig, skänk en tanke till den eller de som gott bort som du stod/står nära, sänd en tanke till dom, be dom om hjälp, och du ska  se ,på ett eller annat sätt kommer de att hjälpa eller visa på något vis att de hört dig.

De finns där just för dig och varje dag hjälper dig igenom saker oc h fast du nte förstår det eller ser det, och allt det där bara för att de är goda och vill dig o de dina all kärlek och omtanke



Spirit           






 
 
Bim

Bim

2 februari 2012 20:38

Du skriver om häftiga grejer :) Jag gillar din blogg, men din bild med elden stör läsningen. Ha den gärna för den är fin, men inte där du har den nu. Annars mycket intressant läsning :) Tror du på drömtydning med?

http://ungsingelkvinna.bloggplatsen.se

Spirit

2 februari 2012 20:54

Tack snälla för kommentaren och så roligt att du kikade in. Ang bilden har du rätt, tänkte när jag efterläste inlägget att någon kommer att tycka den stör, nu placerar jag om den. //Mvh S

 
Tarja

Tarja

2 februari 2012 23:37

ÅH! En blogg om spöken! *HURRA* Hit kommer jag tillbaka :) kommer spara din adress som en länk på min blogg om det är OK?

http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se

Spirit

3 februari 2012 00:04

tack för det fina Du.. ska kika in hos dig o säga Hej men nu är timman sen. Välkommen tillbaka, och sov så sött när det är tid till det och många långa ljuva drömmar //S

 
Natha

Natha

3 februari 2012 21:42

Älskar verkligen din blogg.. Har funderat verkligen länge på om det finns andar och sånt men det verkar verkligen som om det finns det , kommer verkligen spara den här bloggen och lääga till den på favoriter xD

http://nathalietheking.bloggplatsen.se

Spirit

3 februari 2012 21:52

Nämen.. sötaste du. Så otroligt glad jag blir över dina ord. Tack så mycket. Är det något du undrar över eller vill bara delge din egna upplevelse eller debatera något så hjärtligt välkommen. Ha en fortsatt fin fredag //S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Spirit - 18 mars 2012 00:24

  Det allra färskaste avsnitt ni kan få.. 10 timmar gammalt i USA..varsågoda. Har varit iväg ett tag till nu, har fått andra uppgifter på mitt arbete så jag har fullt upp. Men nu börjar det lägga sig lite och jag kan spendera en viss tid här. ...

Av Spirit - 24 februari 2012 10:08

Börjar med att bege sig ut i skogarna och hitta Bigfoot.   Själv är jag som jag tidigare skrivit väldigt tvesam om denna individ eller vad man nu ska kalla det för existerar. Men för er som vill bli roade en stund publicerar jag här ett nytt av...

Av Spirit - 23 februari 2012 21:57


För snart två år sedan var jag hemma hos min särbo. Vi bor många mil ifrån varandra och har träffats nu på medelålderns höst. Vi har känt varandra nu i sex år.En kväll när jag var hemma hos honom så hade vi gått och lagt oss, Jag löste korsord o han ...

Av Spirit - 23 februari 2012 19:27

  Spirit     //S

Av Spirit - 23 februari 2012 16:25

Försöker idag gottgöra er som följer min blogg slaviskt med ett av de bästa avsnitt jag set av : My own ghoststory.   Inte textad, men lätt att förstå ändå. Är det några problem så hör av er så förklarar jag.   Önskar er en härlig stund framf...

Alla har en skyddsängel.

 

BLOGGEN

Presentation


Alla har vi väl undrat vad som händer oss när vi går över till andra sidan. Här får du inte svaret, men Du kan ta ställning själv, vad just Du tror på.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Har du gjort Anden i glaset någon gång?
 Ja
 Nej
 Tror inte på sådant.
 Nej, fy vågar inte
 Vadå Anden i glaset?

Translate

Senaste inläggen

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards