mosthaunted

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

En historia till från mitt hemsökta hus.Lilla husmorsspöket.

Av Spirit - 6 februari 2012 08:40

Nämen hallå alla ni små spökfreaks.

Natten har varit lugn här. Tror minsann att mina små spöken i huset fryser dom med, eller så är de hos någon annan och stökar till som inte har så svalt i huset som jag har.

Men det är skönt att få sova gott ostört någon natt emellanåt, ja, mina små husdjur kan ju vara vakna och stöka runt här.


Som sagt som jag skrivit om tidigare så har det hänt mycket på snart det året jag bott i det här huset.

Men jag tror jag fått en förklaring till ett av de andar som kollar till det här då och då.


I somras var min särbo här och hälsade på som han är de flesta helger.

Vi satt och tittade på tv, plötsligt känner jag en märklig doft. Jag säger till min särbo att det luktar källare.

Det har du rätt i sa han.

Jag går då ut i hallen o ser att källardörren står öppen en decimeter ca.

Har du varit i källaren frågar jag? Nej, det hade han inte. Jag stänger dörren igen och fortsätter titta på Tv. Efter en stund känner vi båda doften av källare igen. För andra gången är dörren öppen, vi har inte hört den öppna sig, för det gör man. Det är en solid dörr och är den stängd så förblir den stängd, men inte denna gång.

Då går min särbo och stänger dörren igen. 

Efter en timma så ska vi gå ut o rasta hunden.

När vi står i hallen så säger min man att nu minsann ska vi se om dörren är riktigt stängd innan vi går, och det var den. Vi går ut  låser och är borta 45 min ca. Mycket riktigt när vi kommer hem så står dörren öppen igen.


Vi tittar på varandra och bara skakar våra huvuden och ser ut som två fåniga frågetecken.

När det blivit dags för nattning så ligger jag och läser en stund, min man har nästan somnat.

Jag släcker lampan ligger och funderar på dörren ett par minuter..då hörs en fruktansvärd smäll nerifrån nedervåningen.

Min man sätter sig käpprakt upp i sängen , han blev ju jätterädd o överraskad av smällen.

Jag tänder lampan o går snabbt ner, vad är det som hänt, har någon slagit in ytterdörren ? Min man följer efter. När vi kommer fram till matsalen så ser vi att dörren till vardagsrummet är stängd. Den stänger vi aldrig och inte helst på sommaren.

Jag öppnar dörren o slår igen den snabbt, jo det var det ljudet vi hörde. Inga fönster hade vi öppna för det var lite fuktigt den natten, det hade kommit en regn och åskskur tidigare precis efter vi varit ute tidigare.


Vi kunde inte somna någon av oss efteråt. 

Men då kom min särbo på någonting.

Du sa han, grannens gamla mor hade lämnat detta jordelivet  ett par veckor innan, jag hade gått över med en kondeleansblomma och jag hade fått ett tackkort med ett foto på hans mamma, det är för övrigt honom som jag hyr huset av.

Hans mamma hade bott många år i detta hus jag nu bor i.

Min särbo sa att det skulle inte förvåna mig om hon kommer tillbaka och kollar in vem du är som flyttat in i huset. Ja sa jag, hon kollar väl om jag syltar o saftar o ställer ner det i kallskafferiet i källaren  som hon säkert gjort i alla år, som bondhustru.

Detta var en av de förklaringar som vi resonerade osss fram till. för att det var något paranormalt som hände det var vi övertygade om.

Jag  ville inte fråga min granne, för man får visa lite respekt när 

människor får sorg, och jag är nästan övertygad om att han inte är tillfreds med människor som påstår sig höra spöken.


Så nu tror jag att denna väldigt gamla damen är här och tittar till stället ibland.

Och i ett annat inlägg ska jag berätta då jag för två veckor sedan fixk mig ett gott skratt av hennes förmodande aktiviteter här.



                                            




Spirit     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Spirit - 18 mars 2012 00:24

  Det allra färskaste avsnitt ni kan få.. 10 timmar gammalt i USA..varsågoda. Har varit iväg ett tag till nu, har fått andra uppgifter på mitt arbete så jag har fullt upp. Men nu börjar det lägga sig lite och jag kan spendera en viss tid här. ...

Av Spirit - 24 februari 2012 10:08

Börjar med att bege sig ut i skogarna och hitta Bigfoot.   Själv är jag som jag tidigare skrivit väldigt tvesam om denna individ eller vad man nu ska kalla det för existerar. Men för er som vill bli roade en stund publicerar jag här ett nytt av...

Av Spirit - 23 februari 2012 21:57


För snart två år sedan var jag hemma hos min särbo. Vi bor många mil ifrån varandra och har träffats nu på medelålderns höst. Vi har känt varandra nu i sex år.En kväll när jag var hemma hos honom så hade vi gått och lagt oss, Jag löste korsord o han ...

Av Spirit - 23 februari 2012 19:27

  Spirit     //S

Av Spirit - 23 februari 2012 16:25

Försöker idag gottgöra er som följer min blogg slaviskt med ett av de bästa avsnitt jag set av : My own ghoststory.   Inte textad, men lätt att förstå ändå. Är det några problem så hör av er så förklarar jag.   Önskar er en härlig stund framf...

Alla har en skyddsängel.

 

BLOGGEN

Presentation


Alla har vi väl undrat vad som händer oss när vi går över till andra sidan. Här får du inte svaret, men Du kan ta ställning själv, vad just Du tror på.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Har du gjort Anden i glaset någon gång?
 Ja
 Nej
 Tror inte på sådant.
 Nej, fy vågar inte
 Vadå Anden i glaset?

Translate

Senaste inläggen

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards