mosthaunted

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Ett efterlängtat brev...

Av Spirit - 8 februari 2012 09:32

Att längta är en underskattad känsla. Vi kan längta efter sommarlov, semester, vår familj, längta till födelsedagar och bröllop , jul och efter det där viktiga telefonsamtalet.


Men att SAKNA är en annan känsla.

Vi människor dukar ofta upp framför oss en sanning en verklighet som bara just för oss är den riktiga.

Du kan aldrig föringa en annan människan känsla, hur den upplever saker, och absolut inte deras avsaknad av något.

Men saknaden kan bli till en drog om målet och det vi saknar inte är rationellt, där kanske vi andra kan vara till hjälp att stötta och föra tillbaka personen till en nivå som blir hanterbar för honom/henne.


Det här inlägget handlar inte idag om varken andar eller spöken eller något annat paranormalt, utan det handlar om hur starka avtrycken kan bli efter oss människor eftersom att vi är kännande människor.

Så det är kanske inte så konstigt att vissa energier har möjlighet att fortpanta sig på olika ställen där vi sedan upplever 

som vi tror hemsökelse, men det handlar inte då om någon intelligent energi , utan bara som en skiva som hakat upp sig som fortsätter och fortsätter i all det oändliga.



Jag ska här berätta för er en underbar kärlekshistoria som verkligen har utspelat sig under takåsarna i Paris från första delen  av 1900-talet närmare bestämt 1915.

En ung fransyska engarerade sig i lottaverksamheten under första världskriget. Hon arbetade även idiellt som sjuksyster på ett av de stora sjukhusen i Paris under det att kriget rasade runt omkring i Europa.


Under den här tiden träffade hon en ung amerikansk flygare som hamnat på sjukhuset.

En förälskelse uppstod och de unga träffades så fort de fick tillfälle under hans konvalesent, men så fort han var så pass kry så skulle han skickas åter hem till USA.


Dagen innan han skulle fara så friade han till flickan, han lovade att så fort han kom hem så skulle han skicka både brev och sedan båtbiljett till henne så de kunde fortsätta sitt liv tillsammans i hans hemland.


Det blev fred och kvinnan fortsatte sitt idiella arbete inom Röda korset och samtidigt hade hon en tjänst på sjukhuset. Mycket var skadat efter krigslutet och mycket att göra med både patienter som akut var sjuka och rehabilitering.


Kvinnan bodde i en liten takvåning mitt i Paris och det var dit som den unge mannen hennes trolovade hade adressen.

Som tur var så hade hennes hus klarat sig undan allt för mycket förödelse och hon kunde bo kvar.

Åren gick och inga brev kom, hon hade inte hans adress och trodde att det skulle bli svårt att åter finna honom i det stora landet där borta.


Oroligheterna i Europa hade ju eskalerat efter han hade blivit hemförlovad.


Åren gick och den unga kvinnan längtade och saknade den unge mannen, en del förälskelser upplevde hon men den stora passionen infann sig aldrig.


Hon förblev ogift.

När så kvinnan dog  i en ålder av nästan 90 år så ärvde hennes systerdotterdotter hennes lilla lägenhet som hon bott i hela livet.

Där skulle hon flytta in med sin älskade fästman , men lägenheten var så nedgången och sliten så de beslöt sig för att helrenovera.

Systerdotterdottern hade hört talas om den sorgliga och hjärtekrossande historia som hennes gammelmoster hade genomlevt och alla i släkten hade väl någon gång tyckt det var sorgligt att aldrig kvinnan kom vidare i sitt liv.


Men hur som haver så skulle nu våningen restuareras. Och när de unga tu rev upp hallmattan som aldrig bytts ut så fann de... två stycken brev daterade samma månad, ett långt brev från mannen och ett brev med en båtbiljett i.

Breven hade legat där under korkmattan i alla år, och de hade troligtvis seglat under en springa i mattan som var uppvikt vid kanten av dörren.


Så slutar denna sorliga historia, och berättelsen förtäljer inte om de unga tu levde lyckliga länge i den lilla takvåningen.

Det enda jag känner när jag tänker på den här berättelsen är att kvinnan trodde nog så klart att hon inte var älskad längre att han råkat ut för något som gjorde att han längre inte kunde höra av sig.


Så det man tänker och tror behöver inte alls vara verkligheten , men här kan man inte säga att längta är en underskattad känsla, hennes längtan sträckte sig över två generationer och gjorde så hon inte kune komma vidare. Min förhoppning är att de fick återförenas på andra sidan.



                                     




Spirit     



 
 
Ingen bild

Nettan

8 februari 2012 11:15

Det var den finaste berättelse jag läst på länge. Jag började nästan gråta. Du har ju en sån fin känsla när du skriver,har aldrig läst en sån bra blogg förut. Jag tycker du ska skriva en bok .har du aldrig tänkt på det?
Kramisar från Nettis

Spirit

8 februari 2012 11:17

Så fina och snälla ord du ger mig , vad glad jag blir. Alla behöver lite uppskattning nu som då och nu fick jag en av dig. Denna historia är så sorglig men ändå så vacker tycker jag. Ja, jag har funderat på att skriva en bok. Kram från S

 
Tarja

Tarja

8 februari 2012 20:20

Vilken underbart fin historia men samtidigt lite tragisk. Hoppas verkligen att de har återförenats i himlen.

http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se

Spirit

8 februari 2012 20:29

Ja Du vännen, den tänker jag ofta på denna historia. Den är bitterljuv. så sorgligt, vem vet vilket annat liv hon hade fått. //Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Spirit - 18 mars 2012 00:24

  Det allra färskaste avsnitt ni kan få.. 10 timmar gammalt i USA..varsågoda. Har varit iväg ett tag till nu, har fått andra uppgifter på mitt arbete så jag har fullt upp. Men nu börjar det lägga sig lite och jag kan spendera en viss tid här. ...

Av Spirit - 24 februari 2012 10:08

Börjar med att bege sig ut i skogarna och hitta Bigfoot.   Själv är jag som jag tidigare skrivit väldigt tvesam om denna individ eller vad man nu ska kalla det för existerar. Men för er som vill bli roade en stund publicerar jag här ett nytt av...

Av Spirit - 23 februari 2012 21:57


För snart två år sedan var jag hemma hos min särbo. Vi bor många mil ifrån varandra och har träffats nu på medelålderns höst. Vi har känt varandra nu i sex år.En kväll när jag var hemma hos honom så hade vi gått och lagt oss, Jag löste korsord o han ...

Av Spirit - 23 februari 2012 19:27

  Spirit     //S

Av Spirit - 23 februari 2012 16:25

Försöker idag gottgöra er som följer min blogg slaviskt med ett av de bästa avsnitt jag set av : My own ghoststory.   Inte textad, men lätt att förstå ändå. Är det några problem så hör av er så förklarar jag.   Önskar er en härlig stund framf...

Alla har en skyddsängel.

 

BLOGGEN

Presentation


Alla har vi väl undrat vad som händer oss när vi går över till andra sidan. Här får du inte svaret, men Du kan ta ställning själv, vad just Du tror på.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Har du gjort Anden i glaset någon gång?
 Ja
 Nej
 Tror inte på sådant.
 Nej, fy vågar inte
 Vadå Anden i glaset?

Translate

Senaste inläggen

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards